Nesen, rakņājoties un meklējot ziņas par Latvijas Jūras spēku bijušajiem kuģiem deviņdesmitajos gados, atradu šo to interesantu. Tādēļ nolēmu atkal mazliet uzrakstīt to.
Kā jau rakstīju pirmajā daļā par Latvijas Jūras spēkiem, kopā ar bijušās Vācijas Demokrātiskās Republikas diviem "Kondor I" klases traleriem 1993. gada jūlijā Latvijai piešķīra arī trīs 38 metrus garos PSRS 205 projekta (NATO apzīmējums- OSA I) ātrgaitas torpēdkuterus (dažādos avotos atrodamie fakti, ka Vācija Latvijai nodeva sešus šīs klases kuģus, patiesībai atbilst tikai daļēji, jo tie uz Latviju tika vilkti tauvā un tika paredzēti izjaukšanai). Pēc daļējas pārbūves Jūras spēku ierindā stājās tikai viens- 1965. gadā būvētais C 734 "Albert Gast", kas Latvijā pārtapa par P- 01 "Zibens". 1971. gadā būvētais C 711 "Heinrich Dorrenbach" pārtapa par P- 02 un tika iekļauts rezervē, taču tā arī nekad tiešos pienākumu neveica. Trešais- C 731 "Otto Tost" tika izjaukts rezerves daļās.
Kā jau rakstīju pirmajā daļā par Latvijas Jūras spēkiem, kopā ar bijušās Vācijas Demokrātiskās Republikas diviem "Kondor I" klases traleriem 1993. gada jūlijā Latvijai piešķīra arī trīs 38 metrus garos PSRS 205 projekta (NATO apzīmējums- OSA I) ātrgaitas torpēdkuterus (dažādos avotos atrodamie fakti, ka Vācija Latvijai nodeva sešus šīs klases kuģus, patiesībai atbilst tikai daļēji, jo tie uz Latviju tika vilkti tauvā un tika paredzēti izjaukšanai). Pēc daļējas pārbūves Jūras spēku ierindā stājās tikai viens- 1965. gadā būvētais C 734 "Albert Gast", kas Latvijā pārtapa par P- 01 "Zibens". 1971. gadā būvētais C 711 "Heinrich Dorrenbach" pārtapa par P- 02 un tika iekļauts rezervē, taču tā arī nekad tiešos pienākumu neveica. Trešais- C 731 "Otto Tost" tika izjaukts rezerves daļās.




Tiem, kas nav lasījuši raksta pirmo daļu, iesaku to izdarīt te: http://www.aigarsprusis.lv/2008/05/msdienu-latvijas-kara-flote.html
Vēl iesaku izlasīt par Liepājā atrasto "Lindau" klases vraku: http://www.aigarsprusis.lv/2009/03/parsteigumu-diena.html
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru